Mineral İçeren Besinler Nelerdir?
15 Mayıs 2024 Çarşamba

Mineral İçeren Besinler Nelerdir?

Mineral İçeren Besinler, Sağlıklı bir hayat ve beden için mineraller oldukça fazla önem taşımaktadır. Vücudumuzun üretemediği mineraller, harici olarak gıdalardan alınmıştır. Mineral içeren besinler tüketmek, diş sağlığını, kemik yapısını, ruhsal dengeyi, kan basıncını ve daha birçok vücut fonksiyonlarının gelişimini olumlu olarak etkilemektedir.


Mineral İçeren Besinler Nelerdir?


Kalsiyum: Kalsiyum minerali, süt ve süt ürünleri, peynir, susam tohumu, nane, brokoli, tereyağı, yeşil yapraklı sebzeler, somon, sardalya gibi besinlerde bulunmaktadır.

Fosfor: Tavuk, ton balığı, süt ve süt ürünleri, mısır, sarımsak yumurta, yağsız yoğurt, ciğer, tam buğday, asparagus, baklagiller, lahana, kabak çekirdeği, soya fasulyesi, pırasa, meyve.

Demir: Ispanak kuru kayısı ve üzüm, şeftali, hurma, kırmızı pancar, armut, badem, avokado, kakao, fındık, ciğer, böbrek, yeşil yapraklı sebzeler, balık, istiridye, kırmızı et, patates, pirinç, midye, buğday.

Çinko: Baklagiller, istiridye, karaciğer, lifli yiyecekler, süt ve süt ürünleri, ciğer, susam, maden suyu, tahıl, kuru fasulye, soya fasulyesi, lifli yiyecekler
Selenyum: Deniz ürünleri, yumurta, mantar, soğan, pekmez, tarçın, sakatat, yulaf, bira, arpa.

Sodyum: Tuz, kabuklu deniz mahsulleri, yeşil ve kırmızı biber, sucuk, fındık, fıstık, hamsi, ceviz, havuç, tereyağı, saldalya, peynir, domates.

Magnezyum: Tahıllar, sarımsak, yeşil yapraklı sebzeler, balık, süt ve süt ürünleri, badem, patates, buğday, şeftali, maydanoz, darı, kayısı, elma, et, bezelye, avokado, greyfurt, sarımsak, soya fasulyesi, somon, portakal, limon.

Potasyum: Et, pırasa, domates, patates, sebze, badem, tavuk, yeşil yapraklı sebzeler, kırmızı pancar, hurma, domates suyu, avokado, kabak, kayısı, fındık, portakal, sardalya, incir, kuru üzüm, balık, brokoli, muz, lahana, badem.

Manganez: Yeşil yapraklı sebze ve meyveler, tahıl taneleri, kuşkonmaz, avokado, böğürtlen, yaban mersini, karanfil, yumurta, ceviz, ananas, zencefil, fındık, maden suyu, karahindiba.

Bakır: Mantar, fındık, brokoli, zeytin, fıstık, portakal, somon balığı, yaş ve kuru üzüm, fasulye, soya, ceviz, badem, pekmez, sarımsak, bezelye, avokado, karides.

Bor: Yapraklı sebzeler, üzüm, armut, domates, fındık, badem, elma, üzüm, havuç, patates, fıstık, brokoli, tahıllar.

İyot: İyotlu tuz, yeşil yapraklı sebzeler, süt, deniz ürünleri.

Flor: Florlu su, deniz ürünleri, çay.

Kükürt: Kırmızı ve beyaz et, marul, ıspanak, soğan, lahana, maydanoz, muz, patates.

Krom: Kırmızı ve beyaz et, mantar, patates, süt ve süt ürünleri.

Klor: Kereviz, deniz suyu, zeytin, domates, maden suyu, marul, sofra tuzu.

Sülfür: Deniz suyu, balık, Brüksel ve normal lahana, şalgam, et, sarımsak, soğan, kuru fasulye.

Lityum: Patlıcan, pırasa, domates, patates, tahıllar, ciğer, yumurta, deniz mahsulleri, maden suyu, süt, su.

Mineral İçeren Besinler Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

Çok Okunanlar

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Mineral Eksikliği Zararları

Mineral Eksikliği Zararları

Saç İçin Gerekli Vitamin ve Mineraller

Saç İçin Gerekli Vitamin ve Mineraller

Mineral İçeren Besinler Nelerdir?

Mineral İçeren Besinler Nelerdir?

Mineral Hangi Besinlerde Bulunur?

Mineral Hangi Besinlerde Bulunur?

Minerallerin Önemi Nelerdir?

Minerallerin Önemi Nelerdir?